Els Lesage creëerde de reeks LET'S LINGER HERE A WHILE ter gelegenheid van de tweede editie van Hedendaagse Primitieven. Voor dit project maakte fotograaf Alex Vanhee een portret van haar in haar atelier. In de werkruimte zijn draden gespannen waaraan Els haar risoprints ophangt met wasknijpers om ze te laten drogen. De wasknijpers verschijnen als een speels element in het portret van Alex. Els heeft nieuw werk gemaakt waarin de wasknijper centraal staat.

Els Lesage maakte de publicatie THE EYE GETS LOST tijdens het project ‘No studio, no art?’, een samenwerking van atelierwerking De Tank en Musea Brugge. Tijdens haar residentie in Salon Arents, verwerkte de kunstenaar haar impressies van de tijdelijke werkplaats in een editie met ingescande frottages met potlood en fotografische beelden van sporen in de ruimte.

Voor de tentoonstelling QUARTET bezocht Els Lesage de ateliers van de zestien deelnemende kunstenaars. Van elke ontmoeting maakte ze een risoprint met haar impressies van het artistiek proces. De risoprints die ontstonden uit dit project, komen samen in de publicatie PLAYTIME.

De risoprint editie HAD LOST FOUND onderzoekt de sporen die oude meubels in zich dragen. De publicatie kwam tot stand in 2020 en is het resultaat van de samenwerking tussen Els Lesage en meubelstoffeerster Valerie Cockhuyt voor het TWEELINK project.

In 2019 maakte Els Lesage THE BIGGER PICTURE, een gezeefdrukte editie op textiel. In dit werk brengt ze een doodgewoon object, een alledaags, doch persoonlijk gebruiksvoorwerp, samen met een vervaagde foto van een familie. Een nieuw gecreëerd object dat getoond kan worden als een kunstwerk, ingekaderd of opgehangen met een eenvoudig nageltje of stukje tape, maar dat evengoed kan bijgehouden worden, in jas- of broekzak, of op een andere manier gekoesterd of eigen gemaakt, kan worden.